Nieuwe vuurwerkcampagne SIRE wordt inclusiever

De anti-vuurwerkcampagne van de ideële verspreider SIRE wordt dit jaar ‘inclusiever’, dat heeft een woordvoerder tegenover TIJM Magazine laten weten. Het nieuwe campagnemateriaal komt daarmee tegemoet aan ‘veranderingen in de samenleving’ en moet daarnaast een lang bestaande verwarring wegnemen.

“In de boodschap ‘Je bent een rund als je met vuurwerk stunt’ kon lang niet iedereen zich herkennen, zo verteld men bij de stichting desgevraagd. Jarenlang ontstond er verwarring bij rockbands en professionele vuurwerkshows. Naar nu blijkt mochten zij wel met vuurwerk stunten, een gegeven dat in de campagnes van SIRE tot nu toe onvoldoende tot uiting is gekomen.

Dit jaar zal de campagne zich dan naast de gewone burger ook richten tot de professionele stunters, glamrockbands en mensen die zichzelf identificeren als Rammstein. “Een stap in de goede richting” erkent de commissie gelijke behandeling, “maar we zijn er natuurlijk nog niet”. Een slogan als ‘stunt alleen als je het kunt’ kan volgens een zegsman risico’s opleveren voor mensen die lijden onder het Dunning–Kruger effect.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *